This forum is archived information and is no longer active.

GST Denmark

Started by Alexander Egebak, November 18, 2014 · 29 Replies · 3,626 Views

Alexander Egebak

Anyone around here from Denmark?

I am looking for people to train with in the future because soon I will move to Copenhagen. Any good places to train with the needed equipment for the cheapest buck?

Denne tråd må også gerne omhandle styrketræning i Danmark generelt og lignende træningslir (danish).

Ravn

There's a few GST guys training in butcher's lab in cph, and one in particular is quite advanced in the curriculum - can't recall his name.

Personally, I train in Skørping, south of Aalborg.

Niels Joergensen

I'm danish. At the moment I live in Australia, but will be back in Copenhagen by january. Normally I train in Butchers Lab and that is where I will train again once I'm back. If you are going to train in butchers lab sometime let me know. 

Alexander Egebak
Niels Joergensen said:

I'm danish. At the moment I live in Australia, but will be back in Copenhagen by january. Normally I train in Butchers Lab and that is where I will train again once I'm back. If you are going to train in butchers lab sometime let me know. 

I might be. I live in Holbæk right now but study in Copenhagen.

How is equipment and prices in Butcher's Lab?

Jesper Jespersen

Hi Alexander,

Go have a look one day, they are all very nice and if you hook up with Niels you'll properly be able to get a free try-out session. Otherwise, it's 100 DKK for a drop in and 400 DKK for students. The prizes are here: http://butchers.dk/node/20

I currently live and study in Edinburgh, but have been working in Butcher's and with Niels. Can only recommend it and him as a coach!

I'll be in DK and the Lab over Christmas, but will be back in September again when I'm done here in Edinburgh. 

Janus

Hey guys

I am also from Cph, and need somewhere, and someone to train with.

Best regards......

Janus

Alexander Egebak

Hey guys.

I thought about making a facebook group to share progress, meet up, training sessions together and to share tips.

Anyone interested?

Mhen

Hej!

Jeg har trænet Foundation siden februar sidste år; mest hjemme på kollegieværelset. Kunne være rigtig fedt at mødes med nogen andre danskere en gang imellem, endda bare for at diskutere tips/tricks eller noget. Bor selv I København, og kunne godt være frisk en eller to gange om måneden hvis stemningen er til det! :-)

En FB-gruppe kunne være fint til at starte med. Kan godt være svært at holde motivationen kørende ene mand tbh. :P

Mvh.

Morten

Jesper Jespersen

Hi Alexander,

I'm interested for sure! 

Alexander Egebak

Okay guys, I will look into creating one this week.

Those who are interested - copy their facebook profile web address into this thread and I will eventually invite them

Alexander Egebak

Or pm me on this site

manze

I might be up for it too!

I'm kind of at a crossroads though in terms of where to go with training. All-in GST or just fitness for health and aesthetics. (bc I seem to run into injuries whenever I do strength/performance-focused training)

Alexander Egebak
manze said:

I might be up for it too!

I'm kind of at a crossroads though in terms of where to go with training. All-in GST or just fitness for health and aesthetics. (bc I seem to run into injuries whenever I do strength/performance-focused training)

You are very welcome. Even if you decide to take another path the purpose of the group will also be to share general training advice, at least in my opinion.

By the way, guys, before I can create a group I need facebook friends to invite. And I have none who do GST. Except for Coach. But a little 2-man team of us would be strangely awkward I guess...

So either send me a link to your profiles or simply visit my profile on here see my website URL which is my facebook page.

Ravn

I'd like to be in, PM sent.

We have some pretty sweet training facilities in our climbing gym in Skørping. Shoot me a message, if you're in these parts, and would like to train.

Jacob Morsbøl

I want to join that FB group. Is it possible?

Do any of you exercise (or used to exercise) GST in a Fitness World in Copenhagen? I'm considering it. I need better opening hours at lower cost.

Btw. it's weird to write in english. I assume only danes reading this post. :)

Tobias Magnussen
On 21/4/2015 at 4:05 PM, Jacob Morsbøl said:

I want to join that FB group. Is it possible?

Do any of you exercise (or used to exercise) GST in a Fitness World in Copenhagen? I'm considering it. I need better opening hours at lower cost.

Btw. it's weird to write in english. I assume only danes reading this post. :)

Jeg træner til dagligt i FW. Mest af alt grundet den lave pris ... Fungerer egentlig fint, i mit center har de et lille mobilitets hjørne, hvor jeg fint kan passe mig selv uden forstyrrelse fra andre. Hvis man bare vender sig til de mærkelige blik alá "hvad fanden laver manden" man får ind i mellem, er det helt ok. 

Omvendt har jeg også hørt fra folk, som har fået forbud imod at lave håndstand i nogle FW centre grundet "hygiejniske årsager", da de synes det er ulækkert med hænder på gulvet. Så nok meget an på, hvem som er centerleder i det givende center hvor godt det vil fungerer :)

Mikkel Ravn

Det lyder sgu latterligt... 

Tobias Magnussen

Skal bruge et par håndstand/yoga klodser. Har i nogen erfaringer med nogen som kan købes indenfor DKs grænser? Det bliver hurtigt meget dyrt, hvis jeg skal til at få sendt fra UK etc.

Hvad jeg kan læse mig frem til, skulle dem i kork være ganske fine - Undrer mig bare lidt over prisen 100kr+, når man kan købe en slibeklods i kork hos Harald Nyborg til f.eks. en 10'er? Vil en sådan slibeklods være ok?

Slibeklods til 10kr

yogablok til 120kr

Alle erfaringer/tanker tages imod med kyshånd :-)

Alexander Egebak

Kan ikke rigtig hjælpe dig, desværre, men prøv at forhøre dig på facebook-gruppen også, da ikke mange tjekker GB.

Kasper Stangerup

Skal de være af kork? Jeg bruger nogen af EVA-skum som dem her:

http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-BodyRip-Pilates-Yoga-Block-Foaming-Foam-Brick-Exercise-Stretching-Green/151940635946?_trksid=p2045573.c100506.m3226&_trkparms=aid%3D555014%26algo%3DPL.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D20151005190705%26meid%3D8abd7e3580d4498e8308f95020b22bf0%26pid%3D100506%26rk%3D1%26rkt%3D1%26

De fungerer fint. Man kan en gang imellem få dem steder som sælger almindeligt træningsudstyr. Jeg købte et sæt i Netto en gang for 25 kr, men de har dem vist kun som spot-tilbud.

Du kan også roligt købe fra Kina, hvis du kan vente...

Mht. forskellen i pris på slibeklods og yoga-blok, så skal der bruges nøjagtigt 12 gange så meget kork til yoga-blokken (fordi den er større).

Henrik Bruun

Hej med jer. fik i oprettet den FB-gruppe? Jeg har lige købt F1 og kan da godt bruge nogle råd. ...og nogle at træne GB GST med. 

jeg  er fra søborg / Mørkhøj. så hvis i er i nærheden kunne det da være fedt at sparre lidt.

MVH.

Tobias Magnussen

Velkommen til, Henrik! Der er oprettet en FB-gruppe, mener den hedder GST Denmark. Burde være til at finde, hvis du blot søger efter den. Er ikke selv medlem, så skal ikke kunne sige hvor aktive de er derinde :)

Er selv fra Slagelse / VestSjællands området, så helt i nærheden er det nok ikke. Det kunne dog være fedt nok med en meet-up :P

For at få lidt sparring, vil jeg dog helt klart råde dig til, at benytte forummet. Inde i F1-tråden er der plads til form checks, her kan du hente mange guldkorn, hvis du optager dig selv udføre øvelserne.   

Henrik Bruun

tak for respons Tobias. Træner du selv eller i et GST-gym eller lign. og er der nogle gyms i nærheden af  Hovedstaden? så Butchers kører noget ved en Niels. Er der Andre?

Men så også lige at folk ligger videoer op og spørger til råds. så det vil jeg prøve når jeg kommer lidt længere frem. 

thx. ses 

Tobias Magnussen

Niels og Butchers er også min umildbare første tanke, når jeg tænker på GST i hovedstaden. Niels er virkelig dygtig! Hvis du scroller lidt op, kan du også se han har kommenteret i denne tråd. Derudover kan du følge ham på hans FB "Niels' Training". Kender desværre ikke det store til andre gyms omkring hovedstaden udover, så kan ikke anbefale andre - Helt sikkert andre i denne tråd, som kan byde ind med noget godt :) 

Daniel Reinert

Hej Henrik (og andre der måtte have interesse),

vi er en lille flok der træner GST i gymnastiksale i Kbh (Nørrebro og Vesterbro), som vi låner af kommunen. Niveauet er Foundation 1 og 2, de "ældste" har trænet GST i 2 år.

Giv mig et kald du har lyst til en (gratis) prøvetime eller to på 8675 4306.

Obs, der er juleferie lige nu, vi starter igen 3. januar.